Vem bestämde att vattnet skulle vara just spegelblankt?!

Under sommaren här så har jag jobbat väldigt mycket.. det har blivit många bussresor fram och tillbaka.. med andra ord.. mycket tid för att tänka...

En riktigt tidig morgon, på en av alla dessa bussresor, sitter jag som vanligt och tittar ut genom fönstret... Skogen visar sig bara som en svart kontur emot den alltmer ljusnande morgonhimlen... vi passerar en å som speglar det här på ett så otroligt vackert sätt... och just då dyker frågan upp i mitt huvud.." Vem bestämde att vattnet skulle vara just spegelblankt?! "

Ja men egentligen? Varför inte matt? Varför inte grötigt?! Varför just spegelblankt?! Tankarna fortsatte snurra i huvudet...
Jag föreställde mig en solnedgång med en mängd olika vackra färger...en sådan är helt ljuvlig att se på... men den blir ändå lite vackrare vid en sjö? Varför? För där får den större effekt eftersom att alla färgerna speglas i vattnet, så då fördubblas skönheten på något vis...

Vattnet är ju en del av Guds skapelse och rent bokstavligt talat så speglar ju vattnet den också..
I och med att vattnet speglar skapelsen så speglar det ju också Gud...

Som vattnet är, så borde vi också vara...
Vi är en del av Guds stora och fantastiska skapelse och därför så borde också vi spegla Gud...
Så när människor ser oss så ska de inte bara se oss, utan då ska de se Gud i oss, hans karaktär.. hans drag.. hans hjärta...



/ F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0