Några ord om tankar...

Jag läser en bok som heter "kärlekens revolution" och däri hittade jag något väldigt intressant.. jag ska inte säga mer just nu utan låta dig läsa det jag hittade
"Tankens kraft

En kvinna berättade följande historia för att illustrera kraften i våra tankar;
I julas flyttade jag ett fikonträd till sovrummet för att ge rum för julgranen. Den hade en liten gren med blad som satt en bit nedanför resten av grenarna. Det såg inte rätt ut, utan förstörde trädets symmetriska form.
Varje morgon när jag vaknade såg jag trädet i fönstret och tänkte; Jag ska klippa av den där grenen. Varje gång jag gick förbi trädet tänkte jag; Den där grenen ser inte rätt ut, jag ska ta bort den.
Tiden gick. Trädet flyttades tillbaka till vardagsrummet. Jag fortsatte att tänka en negativ tanke varje gång jag la märke till det. Detta pågick i en och en halv månad.
En morgon gick jag förbi trädet och såg att alla blad på den lilla grenen var gula. Det fanns inte ett enda annat gult blad på hela trädet..."
Vidare berättar hon;
" Jag har alltid haft en komplicerad relation med min svärmor, Naturligtvis tänkte jag aldrig på att det var mitt fel, jag som var så snäll och trevlig. Jag bestämde mig för att detta var värt ett experiment. Varje gång jag tänkte på min svärmor bestämde jag mig för att välsigna henne, att göra mitt yttersta för att tänka på henne och välsigna henne! Hon ringer mig sällan och har inget intresse av att prata med mig. Men inom fem dagar hade hon ringt mig tre gånger- visserligen helt kort, men det var vänliga samtal! Under hela det föregående året hade hon inte ringt mig mer än sex gånger..."
Ganska intressant tycker jag.. hur något osynligt och till synes oskyldigt som våra tankar faktiskt är så avgörande för hur vår omgivning blir...
Hur tänker du om andra människor..?
Hur tänker du om dig själv?!

Jag behöver bara gå till mig själv för att se att tankarna inte är som de borde vara..
Ska vi ta och göra något åt det här? Börja tänka positivt istället för dömande när vi ser andra människor... Börja tänka positivt instället för dömande när det kommer till oss själva..?!
Jag vill se en förändring på det här området i Mitt liv i alla fall...
Är du på?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0