Ibland är livet härligt... =)

Som till exempel nu... jag vet att jag ska till jobbet imorrn och det kommer bli en längre dag än vanligt bara för att det är personalmöte innan jag börjar jobba... det är något som skulle kunna förstöra för mig... Ute öser det ner regn å det blåser och är allmänt svinkallt.. ännu en sak som skulle kunna förstöra för mig.. haha, men ICKE!!! För jag kan åka buss imorrn, behöver inte cykla!!! HALLELUJAH!!!
Haha, livet är bra på så många olika sätt, man måste bara hitta de små nycklarna, detaljerna som ger den där extra kryddan.. eller rent av de detaljer som faktiskt gör livet värt att leva..
Så länge har mänskligheten försökt att må bra genom att tillfredsställa sig själva.. med allt från sex.. pengar.. makt.. till att köpa en massa saker till sig själva.. Inget av det är fel, man måste bara ha en balans, hantera allt på ett sunt sätt.. hur som helst.. så många har försökt att vara lyckliga genom allt det här.. men när de har skaffat allt.. när de har den där bilen, den där nyaste telefonen... den där strandvillan vid havet.. whatever.. så inser de ändå att de innerst inne inte är lyckliga...
Vad är då hemligheten?
Jo.. det ska jag säga dig.. jag lovar till 100 % att jag vet vad hemligheten till sann lycka är och det ska jag avslöja för dig nu... : LEV FÖR ANDRA!!!
Har du provat det någon gång.. ? Bara en sån enkel sak som att sätta dig själv åt sidan så pass länge att du kan ge någon annan en ärligt menad komplimang... det kan vara helt livsförvandlande för den människan... Underskatta Aldrig Komplimanger!!! De kan betyda så sjukt mycket mer än du förstår!
Jag skulle vilja utmana dig att göra en sak:
I Minst 1 veckas ( helst 1 månads) tid skulle jag vilja att du ger en ärligt menad komplimang till 3 personer om dagen, oavsett om det är någon du gillar eller inte, bara gör det och se hur de förändras och hur du själv förändras.. De kommer bli glada att någon bryr sig tillräckligt mycket för att faktiskt se något hos dem och uppskatta det och Du själv kommer må så mycket bättre av att lära dig att uppmuntra människor..
Genom att uppmuntra människor så får Gud beröra dem, för vi är ju trotts allt hans händer och fötter här på jorden, så varför inte leva upp till det också?!
Sluta leta efter negativa saker, sluta döma(!!!!), sluta kommentera sakerna som du inte gillar hos någon, Se förbi och leta efter positiva saker istället och stryk under dem! Låt personen i fråga veta att du uppmärksammat och uppskattar vissa egenskaper eller vissa sidor. Självklart har alla något som man kan störa sig på, något man är mindre bra på, men vem mår bra av att höra sådant? Försök alltid se det bästa i människorna runt dig och uppmuntra när du ser något du gillar! Bestäm dig för att bygga upp istället för att bryta ner! På så sätt kan vi vara en del av att leva ut och sprida Guds kärlek till människorna runt oss.. och vem vill inte det?! :)
Hur underbart känns det inte när man vet att man fått en annan människa att må bra?! =)
/ Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0