Uppsala dag 1


Japp japp, fredagen var dag 1 i mitt Uppsala äventyr!
Men oj vilken dag! Gud har än en gång...ja faktiskt gång på gång under hela dagen, visat att han bryr sig om mig och älskar mig :)
Hela dagen har det varit de där små extra detaljerna som bara flytit ihop och gjort min dag till en så nära perfekt dag som det bara går! Man blir så glad!!
Jag bad om solsken och nog kom solen fram och värmde allt! Riktigt skön var den!
Var nere på stan för att handla.. letade efter en speciell duschkräm som jag inte hittat hemma.. gick runt och tittade i massa olika affärer men den fanns ingenstans... i ett sista försök så går jag in på Ica i St:pers gallerian.. kollar snabbt på hyllorna och ser att inte heller här fanns den... eller? Jag tittade liiiite mer noggrant och tro det eller ej men där står det EN flaska kvar!! En endaste!!! Haha, Den var min! 
 Idag fick jag höra både ringduvan och koltrasten, vilket är två riktigt starka vårtecken för mig! Ljuvligt!!
Senare ringer telefonen och jag får reda på att till veckan så ska jag på jobbintervju, ett jobb som jag DÅ inte ens hunnit söka till men tänkt göra... 
Det ska tilläggas att jag och en till kom överens om att be att jag skulle få det här jobbet till sommaren.. I Bibeln så finns det en bok som heter Matteus och där, i kapitel 18 vers 19 så står det såhär : "Vidare säger jag er: allt vad två av er kommer överens om att be om här på jorden, det ska de få av min himmelske Fader"

Så, med det löftet i ryggen så kan jag tryggt säga att jag kommer att få det här jobbet :) Visst är det bra?! 
Jag kommer att vara här några dagar nu och att de bara "råkar" vilja intervjua mig just under de dagar som jag "råkar" vara här... de visste inte att jag skule vara här nu... haha, jag ser det inte som en slump! Det är helt och hållet uträknat av Gud!!
Var på Livets Ord där på kvällen och ser att det är rea på olika inspelade undervisningar från tidigare konferanser och möten... börjar på en gång instinktivt att leta efter en speciell undervisning som jag velat köpa sen 2007... gissa vad.. =) Där finns den!! ETT exemplar!!! Det är mitt och jag ska köpa det imorrn!! Gud är SÅ god!!!
Så.. nu tyckte ju jag att det här hade varit en riktigt ordentligt bra dag, för där på kvällen så träffade jag en kompis också som jag inte träffat sen förra året... men det här räckte tydligen inte... :)
På bussen ner till stan så bjussar chaffisen på biljetten så jag får åka gratis! Tack!!!
Väl nere på stan så träffar jag ett superhärligt gäng människor ifrån Pannkakskyrkan! Några kända, några nya men så sjukt kul!!! Kvällen hade inte kunnat sluta bättre än så!!!
Gud är så otroligt god!! Man blir så faccinerad varje gång han gör något!
Tack Gud för allt!!! Du är grymt bra du! =P The one and only! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0