En Ny Dag

Jaa, Den här dagen började väl kanske inte exemplariskt..
Har känt mig lite ur form på sista tiden, har nog lyckats spåra den ursprungliga källan till det och jobbar på saken, men hur som helst... allt blir inte bra bara som i en handvändning..

Har suttit och läst mesta delen av dagen och egentligen inte orkat göra särskilt mycket..
Tog mig några funderare på några allvarligare saker i mitt liv och vissa grejer fick mig att känna mig ganska dålig...
Ingen är perfekt, det vet jag och även jag har väldigt mycket att jobba på som inte är så lätt att ta itu med..

För att skingra tankarna gick jag och kära mor ut på promenad... gick ner i skogen vid Bäck.. var länge sen jag gick där nu.. men det var verkligen fint! vi gick efter en utstakad vandrings stig... men när vi kommit in i själva skogen så såg jag en ny stig som jag inte har minne på att jag gått på förr... jag ville såklart hellre ta den än den redan utmärkta stigen, den här var mycket mer spännande, hade ju ingen aning om vart den skulle leda..! Så, snart gick vi och lufsade på den istället... hela skogen var så härligt mystisk på något vis... Jag lät fantasin flyga iväg och snart hade jag redan spelat upp en hel del scener och bilder där.. en helt underbar plats att fantisera på!! Så.. får man någongång brist på idéer till något man ska skriva eller så, så är det där ett utmärkt ställe att gå till.. eller om man helt enkelt bara vill fly verkligeheten en stund och drömma sig bort.. :)

Så, efter en uppfriskande promenad så återvände jag till soffan och försvann snart in i boken igen.

Lite senare när det började närma sig läggdags så kände jag mig fortfarande lite halvskröpplig efter dagens funderare.... var inte på topp direkt...
Tänkte jag skulle sätta mig vid datorn en stund.. ifall att det var någon trevlig människa där som man kunde prata med... men egentligen så ville jag inte... känner mig så trött på att sitta vid den här dumburken, den tar alldeles för mycket tid... men hur som helst så knäppte jag på det i alla fall...

Den här gången blev det verklgien lyckat! Loggade in på msn och började prata med den goaste tjejen som existerar typ och hon sa saker som gjorde mig så otroligt glad!! Saker som jag behövde höra precis just DÅ!!!
Sammanträffande? SLUMP??? HAH, Knappast!
Fick också på nästan samma gång sms från en annan god vän som jag saknat!!
Uppmuntran; JA!

Tack Gud för att du ser mitt liv och för att du ger mig uppmuntran när jag är nere! Tack för att du välsignat mig med mina underbara vänner! De är verkligen guld värda!!!
Men Du är viktigast! Tack för allt du gett mig, Tack för den du är och för den jag är i Dig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0