För Guds skull! =)

Du vet vad jag gjort, Du vet vad jag gör...

Du vet vad som bygger upp och Du vet vad som förstör.

Jag vill inte längre vara.. vara den jag var...

Jag söker något nytt, jag söker efter svar...

Jag ber om din förlåtelse och vet att jag den har.

Det jag gjort fel hänger på korset kvar.

Jag vill inte leva om jag inte får leva för Dig

Du är den som betyder mest för mig...

Det är som en saga, som en underbar dröm

Att leva med Dig är som att stå i en stark ström

Låt det aldrig ta slut, jag vill bara ha mer..

Låt mig få ytterligare av det vatten Du ger

Låt det flöda, låt det rinna!

Det får mitt hjärta att åter brinna!

kan jag i stridens hetta gå in

och kan jag veta att jag bara är Din.

 

Ja, jag säger då det... man vill så mycket men ibland känns det som att man är så hjälplös... fast det är man ju inte för Jesus är ju alltid med!

Tänk vad bra vi har det som Kristna egentligen, tänk vilken potential vi har i Herren! Om vi bara låter Honom använda oss så som Han vill, Oj... tänk vilka saker som skulle kunna hända då!
Vi måste sluta begränsa honom, låta honom använda oss så som han har tänkt, han vet vårt bästa och försöker visa det för oss också, bara att vi är så enträgna och tjurskalliga så vi tror att det vi tycker är bäst för oss, faktiskt är det bästa... tänk vad trångsynt man kan vara!! Alltså, att leva med Gud är att leva ett HELT ANNAT LIV! Det är inte lätt, men det är värt det oräkneligt många gånger om!


 

Gud har gjort så mycket för mig, Jag älskar honom Otroligt mycket!
Det spelar ingen roll hur många gånger jag gör fel eller misslyckas, han är ändå där och hjälper mig att fortsätta!
Han har sett de sena kvällarna när jag gråtit för att allt sett så hopplöst ut, han har alltid hjälpt mig igenom de stunderna.. Helige ande har påminnt mig om att jag måste sätta min tro till Honom! Han ser när jag när jag  umgås med mina vänner och skrattar och är glad, även då är han mitt i bland oss!
Det är SKAM att vi stänger honom ute! Skärpning nu! Tänk på vad han har gjort! Han DOG för oss, för DIG! Du, läs igen.. Han DOG för DIG! För att Han älskade dig så grymt mycket!! Sen uppväckte Gud honom från det döda, för att DU skulle få evigt liv och chansen att välja en Evig gemenskap med Honom... och allt det där ser många som en berättelse.. en saga som någon knäppskalle har hittat på! HALLÅ! Det är inte sant!
Hur länge ska Sverige gå i sin dimma, i sin egen lilla bubbla och bara bry sig om sig själva och tro på något kosmos?!

Något måste göras!!! Jag önskar att jag kunde installera ett hyperextremt alarm som var så högt att det hördes över hela Sverige på samma gång och alla chockvaknade! Öppna ögonen! Det är inte lång tid kvar!
Jesus älskar er och vill vara er vän, kan ni inte bara ge honom chansen? Ge honom en ärlig chans!! Snälla?! Han är värd det! efter allt han gjort för dig, tänker du bara strunta i Honom, se honom som en sagofigur? Du kanske tror på en "högre kraft" men Vad EXAKT är den högre kraften? är det mest bara något som är lätt att ta till för att du inte vet vad du tror på? kära du, jag har ett bra förslag, tro på Jesus, då ska du få känna på KRAFT! En underbar kraft! Den kommer att flöda i dig och genom dig, ut till andra människor som fortfarande går i sin dimma och inte ens ser sina egna fötter! Du kommer att få vara deras ljus, bara för att du valde att ta emot Jesus!

Den enda du behöver göra är detta:

"Därför, om du med din mun bekänner att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst"

Bekänn att Jesus är Din Herre, gör det ärligt och Tro att Gud faktiskt HAR uppväckt honom från de döda.


 

Om du orkat läsa hit ner så vill jag berömma dig, jag tror nog att du fått något att tänka på, och du.. TA tid och tänk på det, det kan vara jobbigt, men låt det ta den tid det tar.. "tugga lite på det ", låt det sjunka ner...

Var riktigt välsignad och kom ihåg att Du aldrig är ensam när du låter Jesus vara med.


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0