Jag sa...

... till Helige Ande i morse att han fick använda mig och det gjorde han! Jag har fått vittna för en människa idag!!
Halleluja!!!
Det är inte klokt vad folk suger åt sig när man pratar med dem om Gud! Helt otroligt!! Gud är god!
Och vare sig man vill det eller inte så är det något som är så attraktivt med honom så man kan inte undvika honom!

"Kristendom kan definieras med ett ord: GLÄDJE! "
citat ur "Denna välsignade press" av Ulf Ekman

Ja, det måste jag bara hålla med om! Man blir så Glad när man lever med Jesus! Det är en Helt annan glädje! En som knappt går att beskriva, den måste helt enkelt upplevas!

" I wanted to write something meaningful to you, but I didn´t konw what..
You have done so many things to me throug all my life..
So what can I say, when all my words disapear?
I just want to ask you something..

How can I thank you enough, for everything you´ve done,
Thank you enough for loveing me like you do?
How can I thank you enough for letting me in to Your Kingdom,
into your open arms?
How can I thank you enough? "

Jesus Älskar mig, och jag älskar honom! Jag ösnkar att jag kunde göra så mycket mer än det jag gör för att verkligen visa honom det! Han är mitt liv! Mitt allt! Han är anledningen till att jag lever idag! Han är anledningen till att jag kommer att spendera Min Evighet, alltså livet efter döden, tillsammans med Honom, i Hans rike, där Han är Kung! Där det finns överflöd av allt! Där det inte längre finns ondska, smärta, sorg eller några andra tråkigheter, det finns bara glädje!
Vart vill du spendera din evighet?


En vis man berättade en gång för mig om evigheten.
Tänk dig Mount Everest.. det är ett rätt så stort berg har jag hört...
Var TUSENDE år kommer en Liten fågel och tar en Liten sten från det berget..
Så håller det på och berget blir mindre och mindre...
Tillslut finns det inget berg längre... det är borta..
Den tid som det tog för att berget skulle försvinna,
den tiden är bara en Liten, Liten del av hur lång evigheten är...


Så vart du vill spendera din evighet är helt upp till dig, men jag rekomenderar att du noga tänker över det...
Och självklart hoppas jag att du kommer att välja Himelen, för tänk vad vi ska röjja där uppe! det kommer bli tidernas fest! och då menar jag inte suparfest...

Jag ser fram emot och längtar till den dagen så vi får förenas med vår ende Herre, nämnligen Jesus Kristus, Den Levande Gudens ende son!
Det är mitt Största mål med mitt liv, att få träffa Honom i himmelen (för på jorden har jag träffat på honom massvis med gånger) , men först har jag en hel del att göra här på Jorden! Gud bestämmer när det är dags att dra vidare!
Tills dess tänker jag finnas här och fortsätta med att berätta om hur underbar han är!! det är bara att stå ut, jag kan inte låta bli det!

Vär välsignade mina vänner! Våga släppa in Gud i era liv, det kommer att vara det bästa ni någonsin gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0