4:e Advent

Idag är det fjärde advent.. den sista för i år...
Visst är det väl ändå något speciellt med adventstiden?! man väntar liksom på att något större ska komma.. 
Man börjar plocka fram julgrejerna, pynta lite extra.. sätta upp andra gardiner.. man förbereder liksom för den "stora dagen", iaf jag gör det.. det är ändå något visst med att få göra det.. Stora dagar kräver förberedelse... men sen när den väl kommer så ser man att det var värt allt..

Julen är för mig en väldigt speciell tid, en som jag vill spendera med min familj.. det är det mest betydelsefulla som finns..
att få ha gemenskap med de närmaste man har och att veta att Jesus finns där mitt i bland oss. Jag lovar er, det finns inget som slår det.. 

Jag älskar Jesus och jag älskar min familj, så mycket att det gör ont i mig.
Det är inte alltid man är så speciellt bra på att ta vara på de man har.. men den här julen, tänk på de du har runt dig, de som verkligen betyder något för dig.. Ta dem inte för givet, för det kommer en dag då de inte finns där längre... Ta varje tillfälle du kan för att visa dem din kärlek, visa dem din uppskattning, visa dem hur mycket de betyder för dig.. det kan förändra mycket, både för dig och för dem.. det kan få trasiga hjärtan att åter få hopp.. det kan få de allra kallaste människorna att bli varma..

Det kan vara så enkelt som bara göra något för någon som du aldrig brukar göra, men som du Vet att de skulle uppskatta att du gjorde..

Det kan vara så enkelt som att köpa en enkel blomma till någon följt av en lapp med en liten enkel hälsning...

Det kan vara så enkelt som att hjälpa din mamma med disken eller städningen en dag så att hon får koppla av..

Det kan vara så enkelt som att ge någon en uppskattande kram...

det är inte svårt att hitta saker att göra för andra... Tänk efter; Vad kan Du göra? 

Ta vara på de du har, ta dem Aldrig för givet..


Ha en riktigt trevlig tid nu fram till Jul och våga älska dem du har närmast! 

Jesus älskar dig!!

/ Bless



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0